• برگزاری کارگاه ویژه پارک‌های علم و فناوری توسط مرکز آیریس در مغولستان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

  • ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
کارگاه آموزشی با موضوع "نوآوری، ادغام، رشد، پذیرش شرکت‌های دارای پتانسیل بالا در پارک‌های علم و فناوری، ارائه خدمات و مدیریت پارک‌ها و مراکز رشد" توسط مرکز آیریس در مغولستان تشکیل شد که با استقبال حدود ۸۰ شرکت‌کننده از سازمان‌های مختلف در مغولستان شامل پارک‌های علمی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و نوآوری و مراکز انتقال فناوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با همکاری مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری یونسکو در اصفهان، مرکز آیریس(IRIS) تحت نظر یونسکو، اداره پارک‌های علمی (SPARK) مغولستان، پارک ملی فناوری اطلاعات مغولستان (NITP)، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان (ISTT) و انجمن پارک‌های علمی آسیا (ASPA) در تاریخ ۱۹ آگوست ۲۰۲۴ برابر ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ یک برنامه آموزشی و تبادل تجربه را در قالب کارگاه آموزشی یک روزه در اولان‌باتار، مغولستان برگزار شد.

موصوع این کارگاه آموزشی"نوآوری، ادغام، رشد، پذیرش شرکت‌های دارای پتانسیل بالا در پارک‌های علم و فناوری، ارائه خدمات و مدیریت پارک‌ها و مراکز رشد" بود که در آن سخنرانان ضمن تبیین مباحث مربوطه به ذکر تجربیات مختلف در کشورهای خود پرداختند

هدف این رویداد گردهم آوردن ذینفعان کلیدی، از جمله مقامات دولتی، رهبران صنعت، پژوهشگران و افراد دانشگاهی به منظور بحث و تبادل نظر در مورد بهترین شیوه‌ها، استراتژی‌های نوآورانه و فرصت‌های همکاری در حوزه پارک‌های علم و فناوری بود. این کارگاه که توسط مرکز آیریس در مغولستان تشکیل شده بود که با استقبال حدود ۸۰ شرکت‌کننده از سازمان‌های مختلف در مغولستان شامل پارک‌های علمی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و نوآوری و مراکز انتقال فناوری برگزار شد. تعدادی از شرکت‌کنندگان بین‌المللی از کشورهای کره جنوبی، ویتنام، چین، ژاپن، ازبکستان و ایران نیز در این برنامه شرکت کردند.

پس از افتتاحیه کارگاه با حضور نمایندگان اداره پارک‌های علمی مغولستان، پارک فناوری ملی مغولستان (با سخنرانی خانم زلزایا جارگالسایکهان)، نماینده مرکز آیریس، متخصصان و سخنرانان از کشورهای ایران، چین، کره جنوبی و تایلند (مژگان یزدیان‌پور، هربرت چن، جون‌سئوک سئو، احسان یزدیان و واچارین (لینگ) ) دانش و تجربیات خود را در قالب ۵ جلسه تخصصی با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند. مرکز آیریس (IRIS ) قبلا نیز کارگاه‌ها و برنامه‌های مشابهی را در کشورهای نیجریه، عمان، چین، مالزی و ایران برگزار کرده است.

لازم به یادآوری است که این رویداد در حاشیه بیست و هفتمین کنفرانس سالانه انجمن ASPA برگزار شد. در پایان، جلسه پرسش و پاسخ و یک پنل کفتگو و بحث و تبادل نظر برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان نظرات و سوالات خود را با سخنرانان درمیان گذاشتند.

تعداد بازدید : ۷۰      تاریخ: 1403/06/17

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت